Ekologická loga, která šetří miliony

Blog  >  Ekologická loga, která šetří miliony

  Zveřejněno: 19.12.2017

Francouzský grafik Sylvain Boyer se rozhodl ukázat nadnárodním značkám způsob, jak ušetřit milióny dolarů ročně a zároveň trochu ulevit životnímu prostředí.

Cesta vede přes ekologický redesign firemního loga. Ikonická loga známých značek pozměnil tak, aby se při jejich tisku spotřebovalo co nejmenší množství inkoustu. Protože velké firmy tisknou loga na téměř vše, i malá změna má velký vliv na celkovou spotřebu inkoustu.

Celá kampaň má i ekonomický rozměr. Inkoust do tiskárny patří kvůli nákladům na vývoj mezi nejdražší tekutiny na světě. Je 2x dražší než legendární parfém Chanel N°5 nebo francouzské šampaňské.

Ekonomické logo
Redesignované logo McDonald´s spotřebuje o 35 % inkoustu méně a může oblíbenému řetězci s rychlým občerstvením ušetřit miliony dolarů ročně.

Designér předvídá Ecobranding

Ekologickou transformací prochází věci, domácnosti i celé země, oblasti brandingu se však zatím vyhýbala. “Každé rozhodnutí, které učiníte v korporátním designu má vliv na životní prostředí. Když kreslíte logo pro velkou společnost, ve skutečnosti jich kreslíte miliony,” uvedl Sylvain Boyer pro CNN.

Koncepce designéra klade důraz na udržitelný rozvoj a stojí na třech pilířích.

  • Vizuální aspekt- značka je stále rozpoznatelná
  • Ekologický aspekt – snížení dopadu na životní prostředí
  • Ekonomický aspekt – řízení výrobních nákladů

Proces ecobrandingu tedy začíná snížením potisknuté plochy u loga, pokračuje pečlivou volbu co nejúspornějšího písma a optimalizací barev. Možnosti úspor jsou prakticky nekonečné.

Úspora inkoustu u největších firem

Případy ekonomických log

Zdroje:

edition.cnn.com/style/article/ecobranding-less-ink/index.html
ecobranding-design.com/
www.behance.net/gallery/56398071/ECOBRANDING-Eco-Friendly-Logos