Zboží z šedé distribuce u nás nekoupíte | Originál je jen jeden

Blog  >  Zboží z šedé distribuce u nás nekoupíte | Originál je jen jeden

  Zveřejněno: 18.6.2019

Víte, jak poznat zboží z šedé distribuce? Pokud často nakupujete v internetových obchodech, určitě jste již zaznamenali, že u některého zboží bývá v popisu uvedeno „Zboží nemusí pocházet z oficiální distribuce“ , „Zboží pochází z distribuce EU“ nebo „distribuce mimo EU“. Případně narazíte na značkové zboží, které je oproti konkurenci výrazně levnější. Výše uvedené příklady, ale i podezřele nízká cena signalizují, že jste právě narazili na produkt z „šedé distribuce„. 

Co je to „šedá distribuce“?

Pojem „šedá distribuce“, nebo chcete-li „šedý dovoz“, se používá pro výrobky, které byly nakoupeny od výrobce v jedné zemi a konečnému spotřebiteli se prodávají v zemi druhé. Proč by to mělo vadit? Nevýhod je hned několik.

  • Produkt je určen pro jiný trh, proto se mohou lišit jeho parametry
  • Produkty nemusí být kompatibilní s elektrickou sítí a napětím v ČR
  • U výrobku může chybět oficiální záruční list
  • Návod nemusí obsahovat českou jazykovou mutaci
  • Pokud se jedná o elektroniku (např. telefony, tablety apod.), v zařízení nemusí být nahrán český jazyk
  • Větší riziko, že narazíte na neseriózní prodejce
  • V případě reklamace nelze využít autorizovaných servisů výrobce, reklamaci je možné řešit pouze s prodejcem

Ačkoli i u zboží ze šedého dovozu máte dle zákona nárok na dvouletou záruční dobu, opravu produktu z šedé distribuce vám neprovede žádný licencovaný servis výrobce. V případě, že bude nutná oprava, jste odkázáni pouze na prodejce, který ji většinou řeší přes neautorizované servisy. Tím roste riziko neodborné opravy i prodloužení doby vyřízení reklamace.

Jak poznáte zboží z oficiální české distribuce?

  • V balení najdete oficiální záruční list a tištěný návod v českém jazyce
  • V případě reklamací se můžete se obrátit na jakýkoli autorizovaný servis v ČR, nejste závislí pouze na prodejce
  • Záruční servis je poskytován po zákonem stanovenou dobu 2 let
  • Doba pro vyřízení reklamace je maximálně 30 dní

Dejte přednost nákupu u autorizovaných prodejců. Ověřit, zda nakupujete u autorizovaného prodejce, můžete přímo na stránkách výrobců. 

U výrobků, které najdete na našem e-shopu vám garantujeme, že pocházejí pouze z oficiální české distribuce. Šedý dovoz u nás nemá šanci.